top of page

מסיפוריו של חוקר פרטי #1 - עוקץ היהלומים הגדול

עודכן: 22 ביולי 2021

לפני מספר שנים פנה אלי לקוח, אחד היהלומנים הגדולים בעולם, ישראלי המתגורר בחו״ל ועוסק ביהלומים צבעוניים. הלקוח סיפר לי כי הוא רכש שני יהלומים צבעוניים במחיר של כמיליון דולר. כמו כן, מסר כי עבור כל אבן הוא קיבל תעודה של המכון הגמולוגי האמריקאי (GIA) שבה מצוינת מספר הקראטים וניקיון היהלום. לכל אחד מהיהלומים שנקנו - אחד ורוד ואחד כחול, הוצמדה תעודה שאבנים אלה נבקדו ע״י המכון האמריקאי והם מאושרים על-ידו. את היהלומים קנה מאדם שאינו יהלומן, והגיע אליו דרך קשר חברי. התשלום היה כ300 אלף דולר בהעברה לצ׳יינג׳ בישראל, ואת 700 אלף דולר הנוספים הועברו למוכר במזומן בחו״ל. (יש לציין כי ערכם של שני היהלומים הם כ3.5 מיליון דולר)

הלקוח העביר את היהלומים למכירה לאדם אחר העוסק בתחום המתגורר בארצות הברית אשר לקח את האבנים פעם נוספת למכון הגמולוגי ובבדיקה התברר כי התעודות שהונפקו מזויפות, וכי היהלומים עברו תהליך כימי ששינה את צבעם וערכם האמיתי מסתכם ב100 אלף דולר.



נתבקשתי לאתר את המעורבים בפרשה ובחקירה בינלאומית שערכתי הצלחתי לאתר את המוכרים שעד אותו רגע נעלמו מאז מועד המכירה. בחקירה נחשף שאנשים אלה הינם עבריינים שהיו מקורבים לדמות פוליטית ידועה בארץ, ושהחתן של הדמות הציבורית הוא זה שניהל עבורם את כל נושא המכירה של האבנים המזויפות.

לאחר קבלת המידע וניתוחו, הוחלט לבצע מעקב מודיעיני אחר אחת מהדמויות שהצלחנו לאתר בישראל, ובמעקב חוצה עולם הצלחנו להגיע לכלל המעורבים בפרשה. כמו כן, איתרנו חלק מהכספים בחשבונות בנק באיי הבתולה. מהלך זה הביא ללקוח שלנו אפשרות לתבוע את הכספים ששילם במסגרת ההונאה.

לאחר ביצוע החקירה והמעקבים בארץ ובחו״ל הצלחנו לחבר בין כל הדמויות. העברנו את התיק ליחידת ההונאה של מחוז תל-אביב, אשר ביצע חקירות ומעצרים. הוגשו כתבי אישום והמעורבים בפרשה קיבלו עונשי מאסר של מספר שנים.

31 צפיות
bottom of page